Veelgestelde vragen

Ik ben Enrico Benetti dealer

Dealer worden

Ik ben retailer en zou graag dealer worden van Enrico Benetti. Waar kan ik een klantaccount aanvragen?
Wanneer je interesse hebt als retailer om de collectie van Enrico Benetti te verkopen in jouw winkel, kan je een aanvraag doen om dealer te worden. Na het insturen van dit formulier nemen wij je aanvraag persoonlijk in behandeling. Als er geen bezwaren zijn, ontvang je een bevestigingsmail en is het mogelijk om een account aan te maken en direct digitaal een bestelling te plaatsen. Ook ben je van harte welkom om vrijblijvend een afspraak te maken in één van onze showrooms in Oud-Beijerland of op de Trademart in Utrecht. Maak een afspraak via ons hoofdkantoor.

Waar lees ik meer over Enrico Benetti?
Lees meer over het merk Enrico Benetti en de geschiedenis op www.enrico-benetti.nl/over-ons.

Orders

Hoe log ik in?
Als je klantaanvraag akkoord is bevonden en je een account hebt aangemaakt kun je voortaan met die inloggegevens inloggen op de website en Enrico Benetti. Klik rechts bovenin op het poppetje en vervolgens op 'Inloggen'. Vul uw inloggegevens in en klik op 'bevestig'. Je kunt ook onderaan de pagina bij Dealer info kiezen voor 'Dealer login'.

Hoe kan ik digitaal een order plaatsen?
Om een order te plaatsen, log je eerst in. Vervolgens kun je bij Collectie de volledige collectie zien en direct bestellen. Klik op het betreffende artikel, bekijk eventueel foto's en verschillende kleuren en kies vervolgens welk aantal je van elke kleur wenst. Klik op 'Klik & bestel'. Nu zijn deze artikelen aan je winkelkarretje toegevoegd. Shop op deze manier verder. Klik vervolgens rechts bovenin op het winkelkarretje en 'show basket' om deze te bekijken en verder te gaan. Check en wijzig hier eventueel de bestelling en kies 'Doorgaan naar kassa'. Hierna kun je het factuuradres wijzigen, eventueel opmerkingen plaatsen en met de betaling de bestelling afronden.

Hoe betaal ik digitale orders?
De eerste twee digitale order vragen we je direct via iDeal of bankoverschrijving te betalen. Hierna kun je voortaan eventueel ook op rekening betalen.

Ik ben al klant van Enrico Benetti, maar heb geen klantaccount voor de website. Hoe vraag ik die aan?
Net als een nieuwe klant vraag je een nieuw klantaccount aan via www.enrico-benetti.nl/register. Wij nemen je aanvraag persoonlijk in behandeling en zullen een account aanmaken. Deze ontvang je per mail en daarmee kun je voortaan digitaal bestellen.

Wat is het minimale bestelbedrag en wat zijn de verzendkosten?
Voor Nederland, België en Duitsland geldt een minimaal bestelbedrag van € 250 per order. De verzendkosten bedragen €7,50. Orders vanaf € 450 worden gratis geleverd. Leveringen binnen Nederland worden door PostNL verzonden.
Voor andere Europese landen geldt een minimum bestelbedrag van € 450 per order. Voor orders van € 450 tot € 1000 bedragen de verzendkosten € 15. Orders vanaf € 1000 worden gratis geleverd.
Voor landen buiten de Europese Unie bedragen de kosten voor het exportdocument € 27,50. De daarbij komende vrachtkosten verschillen per bestemming en kunnen worden opgevraagd via info@enrico-benetti.nl.

Welke levertijd wordt er gehanteerd?
De levertijd van de bestelling is afhankelijk van de voorraad. Artikelen die we op voorraad hebben, worden binnen twee tot vijf werkdagen vanuit ons magazijn verzonden. Items die nog onderweg zijn vanaf onze leverancier kunnen een langere levertijd hebben. Hierover zullen we je informeren.

Hoe weet ik of artikelen op voorraad zijn?
Zodra artikelen op voorraad zijn, worden zo op onze website getoond. Als je bent ingelogd, zie je per kleur de voorraad. Bijvoorbeeld 'meer dan 100 stuks aanwezig' of 'nog 20 op voorraad'. Wanneer er geen voorraad meer is, wordt het artikel niet meer getoond. Soms komt een artikel opnieuw in voorraad. Vragen over de voorraad van een specifiek product? Neem contact op met ons kantoor.
Wij behandelen onze voorraad met de grootst mogelijke zorg. Helaas kan het soms voorkomen dat tijdens het verwerken van de bestelling een product toch niet meer op voorraad is. In dat geval krijg je bericht en wordt het aankoopbedrag niet in rekening gebracht.

Waar vind ik mijn bestellingen en facturen terug?
Als je bent ingelogd, vind je onder Mijn account je reeds gedane bestellingen, contactgegevens en facturen. Facturen kun je hier als PDF downloaden en bestellingen kun je hier inzien en eventueel direct nabestellen.

Ik wil snel artikelen (na)bestellen, hoe doe ik dat?
Als je bent ingelogd, vind je onder Mijn account je reeds gedane bestellingen. Klik bij de bestelling op 'Nabestelling' om de betreffende artikelen direct in je winkelkarretje te plaatsen. Deze kan nog worden aangepast en aangevuld voor een nieuwe bestelling.
Ook kun je direct op artikelnummer bestellen door in Mijn account links onder 'Snel bestellen met artikelnummer' het artikelnummer met kleurnummer en het aantal in te vullen. Belangrijk is dat je hier artikelnummer en kleurcode aan elkaar schrijft. Bijvoorbeeld: 47191001

Ik ben het wachtwoord van mijn account vergeten, hoe kan ik die opnieuw aanvragen?
Kies bij inloggen voor 'uw wachtwoord vergeten?' Als je hier het mailadres van je account invult, mailen we een link waarmee je een nieuw wachtwoord kunt aanmaken.

Collectie

Waar kan ik de tassen en koffers van Enrico Benetti komen bekijken?
We verwelkomen je als retailer graag in één van onze showrooms. In Oud-Beijerland en op de Trademart in Utrecht hebben we alle tassen en koffers in alle kleuren. Maak vrijblijvend een afspraak met een van onze verkopers via het hoofdkantoor. Ook hebben wij een grote beursstand op ILM Offenbach (Internationale Lederwaren Messe) in Duitsland. In het voorjaar en in het najaar zijn wij aanwezig op deze grote internationale beurs. Bekijk locatie en data op www.enrico-benetti.nl/hoofdkantoor.

Wanneer komt de nieuwe collectie uit?
Gedurende het hele jaar werken wij aan de collectie van Enrico Benetti, dus gedurende het hele jaar komen er nieuwe series uit. Zodra deze op voorraad zijn, verschijnen deze op de website. Tweemaal per jaar brengen we een catalogus uit die per post naar onze dealers gestuurd wordt. Hierin staan de nieuwste en beste artikelen uit onze collectie. De Autumn/Winter catalogus komt altijd uit in juli en de Spring/Summer catalogus in eind december. De catalogi zijn ook digitaal te bekijken. Retailers worden met een maandelijkse e-mailnieuwsbrief op de hoogte gehouden van de nieuwste collectie.

Kan ik een catalogus per post ontvangen?
Onze catalogi kun je digitaal bekijken. Ben je retailer en wil je graag de laatste catalogus per post ontvangen? Mail dan met je adresgegevens naar info@enrico-benetti.nl.

Hoe blijf ik op de hoogte van nieuws, de nieuwste collectie, acties, sale etc.?
Als je een klantaccount hebt van Enrico Benetti ontvang je geregeld de e-mailnieuwsbrief van Enrico Benetti. Hierin worden nieuwe items, speciale acties en sale artikelen getoond. Verder plaatsen we nieuwe items en acties op de homepage, kun je het retailer nieuws bekijken en de inspiratie-pagina bekijken.

Kan ik de foto's van de collectie van Enrico Benetti ook op mijn eigen website gebruiken?
Jazeker, wij maken met de grootste zorg van alle artikelen foto's van verschillende aanzichten. Wanneer je je als retailers inlogt, heb je toegang tot onze beeldbank. Hierin staan alle artikelen in alle kleuren. Deze foto's zijn bedoeld ter promotie van het merk Enrico Benetti en mogen dan ook alleen voor dit doeleinde worden gebruikt. Specificaties voor het gebruik van de productfoto's en sfeerbeelden staan beschreven in de voorwaarden, waarmee je automatisch instemt wanneer je de foto's downloadt. De voorwaarden zijn in te zien op de beeldbank.

Is er meer productinformatie voor mij als retailer beschikbaar?
In de beeldbank staan alle artikelfoto's en sfeerbeelden die je ter promotie van Enrico Benetti mag gebruiken. In deze beeldbank vind je ook PDF documenten van de catalogus, bijbehorende prijslijsten en een overzicht van alle omschrijvingen en specificaties van onze artikelen. (Specificaties voor het gebruik van de productfoto's en sfeerbeelden staan beschreven in de voorwaarden, waarmee u automatisch instemt wanneer u de foto's download. De voorwaarden zijn in te zien op de beeldbank.) Heb je een specifieke vraag over een artikel? Neem dan gerust contact op met ons hoofdkantoor.

Ik vind een bepaald artikel niet op de website, hoe komt dat?
Als je niet bent ingelogd als retailer op de website, zie je de openbare versie van de website. Deze is dus open voor iedereen en vertoont alleen onze nieuwste en beste artikelen. Bij de artikelen staat enkel de adviesverkoopprijzen en er is uiteraard geen bestelmogelijkheid. Special editions en bijvoorbeeld sale artikelen worden hier niet getoond. Als je je inlogt als dealer zie je wel alle artikelen die bij ons voorradig zijn, met de inkoopprijs erbij. Artikelen die wij niet op voorraad hebben, bijvoorbeeld omdat ze uitverkocht zijn óf omdat ze nog splinternieuw zijn, worden (nog) niet getoond.

Kan ik een pre order doen van nieuwe artikelen die nog niet op de website staat?
Ja, wij tonen alleen voorradige artikelen op onze website, maar misschien heb je in de nieuwe catalogus splinternieuwe artikelen gezien die je alvast als pre order wilt bestellen. Mail dan naar sales@enrico-benetti.nl.

Contact

Wat zijn de contactgegevens van het hoofdkantoor?
Voor alle vragen rondom verkoop, administratie en marketing kun je als retailer contact opnemen met het hoofdkantoor in Oud-Beijerland. Op deze pagina vind je ook de gegevens van ons kantoor in Hong Kong en de showrooms die wij hebben in Nederland en Duitsland.

Wat is de garantie op Enrico Benetti artikelen?
De producten van Enrico Benetti worden ontworpen en geproduceerd volgens strikte kwaliteitsnormen. Is er toch iets mis? Er zit 2 jaar garantie op fabrieksfouten, zoals ritsen en stiksels, ingaande op de dag van aankoop). Andersoortige schade door onjuist gebruik, slijtage en schade door derden (bijvoorbeeld door de bagageafhandeling op het vliegveld) valt niet onder de garantie.
Binnen de garantietermijn kunnen klanten bij je terugkomen in de winkel. Neem dan contact op met ons via service@enrico-benetti.nl. Vermeld duidelijk wat er aan de hand is en voeg een foto toe waarop te zien is wat er kapot is en stuur tevens de aankoopbon mee. Dan zorgen wij voor een passende oplossing.

Ik heb een defect/incompleet product ontvangen, wat nu?
Heb je een levering van ons ontvangen, maar is er een mankement of mis je een artikel? Onze excuses, neem even contact op met ons hoofdkantoor, dan maken we het z.s.m. in orde.

Ik ben dealer van Enrico Benetti, maar sta niet op de verkooppunten-pagina. Hoe zit dat?
Dealers van Enrico Benetti zijn er in alle soorten en maten in heel veel landen. We hebben met grote zorg de lijst met verkooppunten samengesteld. Mocht je er als retailer niet bij staan, stuur ons gerust een mail, dan kunnen we je winkel(s) alsnog toevoegen.

Kan ik ook POS materiaal voor in mijn winkel ontvangen van Enrico Benetti?
Op dit moment hebben wij geen standaard point of sale materiaal van Enrico Benetti. Wel kunnen we in overleg kijken naar de mogelijkheden. Neem hiervoor contact op met het hoofdkantoor en vraag naar de afdeling marketing.

Zit het antwoord op je vraag er niet bij? Neem dan contact op met het hoofdkantoor.


 

Ik ben consument

Garantie en klachten

Welke garantie zit er op de tassen en koffers van Enrico Benetti? En waar dien ik schade of een klacht in?
De producten van Enrico Benetti worden ontworpen en geproduceerd volgens strikte kwaliteitsnormen. Is er toch iets mis met je Enrico Benetti item? Er zit 2 jaar garantie op fabrieksfouten, zoals ritsen en stiksels. Andersoortige schade door onjuist gebruik, slijtage en schade door derden (bijvoorbeeld door de bagageafhandeling op het vliegveld) valt niet onder de garantie. Binnen de garantietermijn kun je met je artikel terug naar de winkel waar je deze gekocht hebt. De winkel zal, al dan niet via ons, je klacht verhelpen.
Geen winkel waar je naar terug kunt? Neem dan contact op met service@enrico-benetti.nl. Vermeld duidelijk wat er aan de hand is en voeg een foto toe waarop te zien is wat er kapot is en stuur tevens de aankoopbon mee. Dan zorgen wij voor een passende oplossing.
Wanneer er buiten de garantie een onderdeel van je tas of koffer kapot gaat, kunnen we kijken of er tegen betaling een passende oplossing geboden kan worden. Mail naar service@enrico-benetti.nl.

Koffers en sloten

Welke soorten koffersloten hebben de koffers van Enrico Benetti?
Afhankelijk van het model koffer verschilt het slot. Binnen onze collectie hebben we koffers met sleutelsloten, TSA (cijfer)sloten en cijfersloten.

Hoe stel ik mijn koffercijferslot in?
Een cijferslot van een koffer staat automatisch ingesteld op de code 0-0-0. Om een gepersonaliseerde code in te stellen is de werkwijze per slot verschillend:

TSA cijferslot met driepuntssluiting:
Deze koffer sluit door middel van clips aan de drie zijden van de koffer. De hoofdsluiting is voorzien van een TSA cijferslot. Dit slot staat standaard ingesteld op code 000. Het is verstandig deze code te personaliseren. Je kunt je gewenste code instellen door de volgende stappen te volgen:

  • Open de clip met het TSA slot
  • Schuif het schuifje naar ‘set’
  • Stel de gewenste code in door de wieltjes te draaien
  • Schuif het schuifje terug naar ‘off’

Je persoonlijke code is ingesteld. Onthoud hem goed, want nu opent je koffer alleen nog door deze gepersonaliseerde code in te geven.

TSA cijferslot met ritssluiting met drukknop:

  • Zet de drie wieltjes met cijfers op de standaard code 0-0-0
  • Druk op de knop op de boven of de zijkant van het slot
  • De pullers van de ritsen springen nu los uit het slot
  • Pak een pen of anders smal voorwerp en druk hiermee het palletje in aan de zijkant van het slot
  • Stel de gewenste code in door de wieltjes te draaien
  • Druk opnieuw op de knop aan de boven- of de zijkant van het slot. Er klinkt een klik.

Je persoonlijke code is ingesteld. Onthoud hem goed, want nu opent je koffer alleen door deze gepersonaliseerde code in te geven.

TSA cijferslot met ritssluiting met schuifknop:

  • Stel de wieltjes van het slot in op de standaard code 0-0-0
  • Schuif het knopje zijwaarts en de pullers van de ritsen schieten los uit het slot
  • Pak een pen of ander smal voorwerp en druk hiermee het palletje in op het slot
  • Stel de gewenste code in door de wieltjes te draaien
  • Schuif het knopje nogmaals zijwaarts, het palletjes schiet omhoog.

Je persoonlijke code is ingesteld. Onthoud hem goed, want nu opent je koffer alleen door deze gepersonaliseerde code in te geven.

TSA hangslot aan ritssluiting:

  • Stel de wieltjes van het hangslot in op de standaard code 0-0-0
  • Druk met een pen of ander smal voorwerp het palletje op het slot in en houd dit ingedrukt
  • Stel de gewenste code in door de wieltjes te draaien
  • Laat het palletje los zodat het weer omhoog schiet

Je gepersonaliseerde code is ingesteld. Onthoud hem goed, want nu opent je koffer alleen door deze gepersonaliseerde code in te geven.
Om je koffer of reistas veilig af te sluiten haal je het hangslot door de oogjes aan de pullers van de ritsen. Klik het slot goed dicht en draai de cijfercode op een andere combinatie dan je gepersonaliseerde code.

Cijferhangslot aan ritssluiting:

  • Stel de wieltjes van het hangslot in op de standaard code 0-0-0
  • Druk met een pen of ander smal voorwerp het palletje op het slot in en houd dit ingedrukt.
  • Stel de gewenste code in door de wieltjes te draaien
  • Laat het palletjes los zodat het weer omhoog schiet

Je gepersonaliseerde code is ingesteld. Onthoud hem goed, want nu opent je koffer alleen door deze gepersonaliseerde code in te geven.
Om je koffer of reistas veilig af te sluiten haal je het hangslot door de oogjes aan de pullers van de ritsen. Klik het slot goed dicht en draai de cijfercode op een andere combinatie dan je gepersonaliseerde code.

Ik ben de code van mijn kofferslot vergeten, hoe kan ik hem open krijgen?
Wanneer je de code van het cijferslot van je koffer niet meer weet, raden we je aan om naar het verkooppunt te gaan waar je je koffer hebt gekocht. Indien je op reis bent kan je een andere kofferwinkel zoeken waar ze je kunnen helpen de koffer te openen. Lukt dit niet? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Er zit een sleutelgat in mijn kofferslot, maar ik heb geen sleutels? (TSA slot)
Waarschijnlijk gaat het in dit geval om een koffer met een zogenaamd TSA slot, te herkennen aan het rode logo, vaak met de letters TSA erbij rond het sleutelgat. Deze sloten zijn bedoeld voor veiligheidspersoneel op de luchthaven, die deze sloten bij controles met een universele sleutel kunnen openen, zonder hierbij het slot te hoeven beschadigen. Het slot sluit verder als een regulier (cijfer)slot.

Organisatie

Waar lees ik meer over Enrico Benetti?
Op onze Over ons pagina kun je meer lezen over het bedrijf Enrico Benetti.

Ik wil graag werken bij Enrico Benetti, waar vind ik de vacatures?
Leuk! Je vindt onze vacatures hier voor ons kantoor in Oud-Beijerland en ons magazijn in Hendrik Ido Ambacht. Een open sollicitatie kun je ook altijd sturen naar sollicitatie@enrico-benetti.nl.

Zit het antwoord op je vraag er niet bij? Neem gerust contact op met het hoofdkantoor.